Písanie príbehov je mojou vášňou

26.09.2020

Kreativita a fantázia sa u mňa prejavovala už odmala. Svoje detstvo, z ktorého sa tak trochu snažím doteraz vymotať, si pamätám ako nekonečný potok nových nápadov pri kreslení a skladaní lega. Vymýšľal som si rôzne scenáre, ktoré som interpretoval tak, ako mi to moje vtedajšie znalosti a možnosti dovolili. Či už sa mi v hlave usadila myšlienka pri hraní videohry, pozeraní filmu alebo neskôr pri čítaní knihy, skončila buď ako obrázok, či komiks, alebo ako zopár stránok škrabopisu v mojom školskom linajkovom zošite. Písanie príbehov sa však v priebehu rokov stalo mojou skutočnou záľubou a vášňou.

Ako som už spomínal, o prvé pokusy v písaní príbehov som sa usiloval už v raných školských rokoch. Keď som už ako-tak zvládal skladať písmená do slov a slová do viet, zaplnil som nimi zopár stránok školského zošita. Pred časom som tento zošit náhodou objavil vo svojej detskej izbe. Poviem vám, už dlho som sa tak dobre nezasmial. Potom však prišli roky stagnácie. Puberta, prvé lásky a ja som písanie na čas odložil. Bujná fantázia však zostala.

Po vzrušujúcom prechode zo základnej školy na gymnázium a po spoznaní nových ľudí vrátane mojej vtedajšej priateľky však nastal zlom. Keďže mojou vášňou bolo odmala aj čítanie kníh, moja priateľka sa mi hneď pochválila, že píše poviedky a ja som sa stal najväčším fanúšikom jej tvorby. Po dvoch či troch mesiacoch mi však na um prišla otázka: "Počkať, prečo niečo nenapíšem aj ja?" Moju hlavu stále okupovali nové a nové príbehy. Svoju materinskú reč som vďaka neustálemu čítaniu celkom ovládal.

V jeden neskorý večer som si teda sadol k svojmu počítaču a vyčaroval niekoľko stránok svojej prvej poviedky. S potešením som zistil, že moje texty nie sú vôbec márne.

Pýtate sa, čo vlastne píšem? Svoje začiatky som zasvätil žánru fantasy a sci-fi, no v posledných rokoch sa venujem viac temným thrillerovým témam. Moje staršie poviedky (s ktorými už nie som po rokoch úplne stotožnený) sa stále dajú nájsť na mojom osobnom blogu. Aktuálnu tvorbu som sa však rozhodol nepublikovať, pretože s ňou mám serióznejšie plány. Jedna z mojich poviedok sa však ocitla v knihe Abdoňácka päťročnica, ktorá je zbierkou najlepších poviedok z amatérskeho internetového časopisu Abdon, do ktorého som prispieval vo svojich začiatkoch.

Moja myseľ sa nikdy nenudí. Kade chodím, tade ma zahlcujú nové nápady. Niekedy sa môj príbeh zrodí z obyčajnej každodennej myšlienky, akou je nesmrteľnosť chrústa. Inokedy ma inšpiruje jeden jediný obrázok či digitálna maľba, na ktorú natrafím na internete. Filmy, hry? Čokoľvek. Stačí sa mi len pre niečo nadchnúť a námet je na svete.

Na internete často natrafím na lamenty ako: "Chcel by som písať, ale vôbec neviem o čom." Tento problém vôbec nepoznám.

Pri písaní beletrie je pre mňa dôležité usadiť sa vo svojej komfortnej zóne, ako napríklad v posteli, v kresle alebo na záhrade. Vždy si k tomu uvarím šálku čaju alebo kávy. Niežeby mi to pomáhalo, ale nejako si to už bez toho ani nedokážem predstaviť. Ak sa však pri mne niekto nachádza, či už člen rodiny, alebo kamarát, väčšinou zo seba nedostanem ani slovo.

Je dôležité písať veľa, no udržať si písanie ako každodennú rutinu je veľmi náročné. Mňa osobne však motivoval voľne dostupný software FocusWriter, ktorý môžem autorom len odporučiť. Keď som si v ňom nastavil pozadie, ktoré ma inšpirovalo, a denný cieľ v počte slov, ktorý som chcel dosiahnuť, hneď sa mi písalo lepšie. A keď mi v kalendári svietil jeden deň za druhým nepretržitého písania, bol som na seba naozaj hrdý.

Nemôžem zabudnúť na svoju lásku k písacím strojom. V istom období svojho písania som si jeden zaobstaral a jeho čaro ma úplne pohltilo. Sledovať, ako s každým ďalším klepnutím pribúda na reálnom papieri v sprievode dobre známych strojových zvukov písmeno za písmenom, je na nezaplatenie.

Tvoriť príbehy a tešiť nimi nielen svojich čitateľov, ale aj samého seba, je mojou vášňou, ku ktorej sa vždy rád vraciam. Tak ako každý z nás, aj ja mám svoje sny. Tým mojím je vidieť vlastnú knihu na poličke kníhkupectva. A ak nie tam, tak aspoň v zovretí svojej ruky.

Tvoriť príbehy je mojou vášňou!

Daniel M.

Som študent Sdružených uměnovědných studií na Masarykovej univerzite v Brne, milovník umenia každého druhu, autor a copywriter. Mojím snom je venovať sa v živote tomu, čo ma baví a napĺňa.

© 2020 Občianske združenie Trikvetra. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky