Carolka na cestách očami Vladimíra

19.09.2021

Zamysleli ste sa niekedy nad tým, aký by bol váš život bez naplnených snov? Čo vo vás vyvoláva predstava, že sa len tak bezcieľne pohybujete v bludnom kruhu každodenných pracovných činností?

Žiadne sny, žiadne ciele?

Myslím si, že odpoveď by bola jednoduchá. Nuda! Taký život by nechcel asi nikto z nás.

Sny a ciele sú naším vnútorným plameňom, ktorý nás neustále motivuje a poháňa vpred. Vďaka nim sa neraz vydávame na cestu, ktorá nám do života prináša neopakovateľné zážitky.

Chce to len istú dávku odvahy vystúpiť z komfortnej zóny.

Tam sú totiž ukryté všetky poklady a skutočné dobrodružstvo.

Keď už je reč o dobrodružstve, zvyčajne si ho spájam s cestovaním. Áno, som vášnivým cestovateľom, a preto sa vždy s nadšením stretávam s ľuďmi, ktorí si rovnako ako ja píšu zoznam svojich vysnívaných destinácií.

Jedného takého človeka som nedávno objavil v kníhkupectve.

Presnejšie povedané, môj záujem vzbudilo jej meno, ktoré na mňa volalo z titulnej strany cestovateľského denníka s názvom Balijské dobrodružstvo za 30 dní.

"Bali? Tam som ešte nebol," hovorím si.

A tak sa začalo internetové pátranie po  Kataríne Serinovej a jej Carolke na cestách.

Vždy som obdivoval ľudí, ktorí sa dokázali vydať za dobrodružstvom na vlastnú päsť. Spoznávať nové krajiny, a tým aj samých seba. Katarína je jedným z nich. Nielenže sa nebojí svoje sny realizovať, ale dokonca o nich aj píše.

Zanecháva tak po sebe odkaz, ktorý po nej zostane navždy.

Jej zážitky sú veľmi pútavé a pri ich čítaní som sa miestami cítil, akoby som ich prežíval spolu s ňou - či už to bola jazda na štvorkolke po egyptskej púšti, jazda na kanoe v Srbsku alebo návšteva národného akvária na Novom Zélande.

Delí sa s ľuďmi o množstvo skvelých príhod, okorenených vlastnou dávkou humoru.

Katka si rozhodne svoj život užíva plným dúškom!

Páči sa mi, že svojou odvahou taktiež bojuje so spoločenskými predsudkami a ukazuje ostatným ženám, že život po 40-ke sa nemusí odohrávať už len doma pri sporáku. Stačí ak máte ambíciu niečo vo svojom živote zmeniť a niečo pre to aj urobíte. Keď sa potom cestovanie stane súčasťou vášho životného štýlu, váš život naberie celkom nové rozmery. Je to jedno dobrodružstvo za druhým.

Teraz už asi rozumiete môjmu "filozofickému" úvodu o snoch a cieľoch :-)

Bez nich by Katka asi len veľmi ťažko opustila pohodlnú sedačku svojej obývačky. Život je totiž krátky a zoznam destinácií pridlhý. Myslím si, že je veľmi dôležité, aby sme načúvali svojmu vnútornému hlasu a nebáli sa urobiť prvý krok. Veď ako sa hovorí, bez vetra sa ani lístok nepohne, a tým vetrom sme predsa my všetci.

Katka ma okrem iného inšpirovala aj výberom krajín, ktoré navštívila. Do môjho zoznamu tak pribudlo niekoľko nových destinácií - Cyprus, Petrohrad, Egypt, Nový Zéland a Bali.

Aj keď, priznám sa, že nad Bali som uvažoval už relatívne dávno, no akýmsi nedopatrením sa na mojom zozname neobjavil :-)

Pri čítaní jej blogu mi taktiež napadalo viacero otázok, ktoré by som jej rád položil.

Povedal som si preto, prečo ju neosloviť.

Teším sa, že súhlasila, a že vám na záver môžem ponúknuť náš krátky rozhovor.



JA sa pýtam, ONA odpovedá :-)

minirozhovor s Katarínou Serinovou

Zaujímalo by ma, čo ťa najviac fascinuje na cestovaní?

Najviac ma láka tajomno miest, pre mňa osobne neobjavených, ich atmosféra. Aké to je, osobne sa prechádzať po Serengeti, po ryžových terasách, po palácoch, v ktorých sa písala história.

Ako dieťa som sa o týchto miestach učila v škole a ani sa mi nesnívalo, že mnohé z nich osobne navštívim.

Tiež ma zaujíma, akí sú ľudia v iných krajinách, ako žijú a ako vnímajú samotné bytie.

Pri cestovaní som sa naučila aj mnoho o sebe. A to ma fascinuje rovnako ako cudzie kraje.

Na základe čoho si vyberáš krajiny, ktoré by si chcela navštíviť?

Popravde, nemám nejaký konkrétny zoznam. Skôr je to o pocite a aj o momentálnom nápade.

Na Bali som sa dostala úplne náhodou. Hľadala som ostrov, kam by som sa vybrala, a vyskočila na mňa akciová letenka na Bali. Tak som šla. Inokedy ma inšpiruje zaujímavý článok, priatelia alebo potreba na čas sa vzdialiť z európskeho "zošnurovaného" spôsobu života.

Avšak, Nový Zéland som chcela navštíviť od strednej školy, keď som o ňom písala prácu na zemepisnú olympiádu. Našťastie som túto cestu stihla absolvovať minulý rok pred vypuknutím korony.

Na druhej strane, cestu na dlhý čas vopred neplánujem a držím sa hesla: Nemáš takú fantáziu ako život sám. Kto vie, kam ťa zavedie.

Čím ťa najviac uchvátilo Bali?

Ťažko určiť jednu vec alebo okolnosť.

Je to príroda, podnebie, pomerne nízke životné náklady a aj ľudia.

Páči sa mi ich prístup k životu, hoci je úzko spojený s hinduizmom. Ak sa na postavenie Balijčaniek pozriem optikou európskej ženy, je pre miestne ženy pomerne obmedzujúci.

Ako turistka som mimo tohto systému. Čím viac Bali spoznávam, tým viac vnímam aj jeho problémy. Napriek tomu sa tam stále rada vraciam.

Aké sú tvoje ďalšie sny a ciele? Cestovateľské ale aj osobné?

Každý rok na Silvestra si nakreslím farbičkami obláčiky s cieľmi na nasledujúci rok, a tie sa snažím naplniť.

Ide o ciele v oblasti zdravia, ciele pracovné, súkromné a cestovateľské.

Na tento rok som si naplánovala vydať zápisník pre ženy a aktuálne s ďalšími dvadsiatimi úžasnými ženami dávam dokopy Denník podnikavej ženy.

Dúfam, že sa dielo podarí a na vianočnom trhu ho nájdete v každom dobrom kníhkupectve.

V obláčiku Cestovanie mám zaznačené zorganizovanie tematických pobytov na Bali a vidieť polárnu žiaru. Uvidíme, čo z toho vyjde.

Zatiaľ sa mi podarilo tento rok dvakrát navštíviť Egypt. Okolnosti to tak zariadili.

Takže plány sú a len budúcnosť ukáže, čo sa stane realitou.

A ešte jedna dodatočná otázka:

Čo by si odkázala všetkým tým, ktorí nemajú odvahu sami vycestovať?

Pokiaľ ich to láka, ale nenabrali odvahu, stačí začať v malom. Vybehnúť na výlet do Viedne, na víkend do Budapešti, na týždeň do Krakova a okolia.

Alebo cestu po hradoch a zámkoch Slovenska. Naplánovať si itinerár, dopravu, vytipovať zaujímavé atrakcie, zariadiť ubytovanie.

Prináša to nesmierny pocit slobody.

Alebo sa zúčastniť nejakého zájazdu, ale nebrať so sebou nikoho známeho. Otvoria sa tak nevídané možnosti objavovania sveta, nových ľudí a seba.

Prežité zážitky a poznanie, že si viete poradiť za každých okolností, je na nezaplatenie. Sloboda a nezávislosť sa nedá nájsť doma na gauči.

Ďakujem krásne za rozhovor a teším sa na nové cestovateľské zážitky od Carolky na cestách.


© 2020 Občianske združenie Trikvetra. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky